Jako nauczyciel w szkole międzynarodowej zawsze szukam nowych inspiracji i metod, które mogą ulepszyć proces nauczania oraz poprawić dobrostan naszych uczniów. Dlatego udział w LIFE2025 – Cultivating Happiness! był dla mnie niezwykle ważnym i rozwijającym doświadczeniem. Podczas tego wydarzenia miałem okazję obserwować fiński system edukacyjny z bliska i doświadczyć, jak nauczyciele w Finlandii pracują z uczniami. Wzięcie udziału w warsztatach, wykładach oraz symulacjach lekcji pozwoliło mi zdobyć cenne narzędzia, które mogę zastosować w codziennej pracy. Szczególnie inspirujące były zajęcia z pedagogiki przyrody, nauczania przez doświadczenie oraz kształtowania dobrostanu uczniów. Dzięki LIFE2025 lepiej zrozumiałem, jak ważna jest autonomia ucznia w procesie edukacyjnym. Fińska edukacja opiera się na zaufaniu i indywidualnym podejściu, co przekłada się na ich wysokie wyniki oraz zadowolenie z nauki. To przekonuje mnie, że warto stopniowo wdrażać podobne rozwiązania również w naszej szkole. Fińscy nauczyciele kładą duży nacisk na rozwijanie kompetencji miękkich uczniów, a ich system oceniania bazuje na indywidualnym rozwoju, a nie na porównywaniu wyników. W szkołach panuje atmosfera współpracy i wzajemnego wsparcia, a uczniowie mają możliwość uczenia się we własnym tempie, co prowadzi do większej motywacji i satysfakcji z nauki. Szczególnie inspirujące było podejście do nauki oparte na praktycznym działaniu. Uczniowie w Finlandii nie są jedynie odbiorcami wiedzy, lecz aktywnie uczestniczą w procesie jej zdobywania poprzez projekty, eksperymenty i pracę w grupach. Nauczyciele pełnią rolę przewodników, a nie kontrolerów, co sprawia, że uczniowie uczą się odpowiedzialności i samodzielności. Duże znaczenie ma również równowaga między życiem szkolnym a prywatnym, a czas spędzany w szkole jest efektywnie wykorzystywany, dzięki czemu uczniowie nie są przeciążeni nauką. Mam zamiar wykorzystać zdobyte kompetencje, aby jeszcze skuteczniej angażować uczniów w naukę i zapewniać im przestrzeń do rozwijania się w atmosferze szacunku i wzajemnego zaufania.
Udział w LIFE2025 był dla mnie inspiracją do dalszego rozwoju zawodowego i potwierdzeniem, że warto szukać nowych sposobów na ulepszanie edukacji. Jestem przekonany, że zdobyta wiedza i umiejętności pozwolą mi jeszcze lepiej wspierać naszych uczniów w ich drodze do sukcesu.
Mój udział w LIFE2025 konferencji Erasmus+ w Finlandii – co nam to dało?
Jako nauczyciel w szkole międzynarodowej zawsze szukam nowych inspiracji i metod, które mogą ulepszyć proces nauczania oraz poprawić dobrostan naszych uczniów. Dlatego udział w LIFE2025 – Cultivating Happiness! był dla mnie niezwykle ważnym i rozwijającym doświadczeniem. Podczas tego wydarzenia miałem okazję obserwować fiński system edukacyjny z bliska i doświadczyć, jak nauczyciele w Finlandii pracują z uczniami. Wzięcie udziału w warsztatach, wykładach oraz symulacjach lekcji pozwoliło mi zdobyć cenne narzędzia, które mogę zastosować w codziennej pracy. Szczególnie inspirujące były zajęcia z pedagogiki przyrody, nauczania przez doświadczenie oraz kształtowania dobrostanu uczniów. Dzięki LIFE2025 lepiej zrozumiałem, jak ważna jest autonomia ucznia w procesie edukacyjnym. Fińska edukacja opiera się na zaufaniu i indywidualnym podejściu, co przekłada się na ich wysokie wyniki oraz zadowolenie z nauki. To przekonuje mnie, że warto stopniowo wdrażać podobne rozwiązania również w naszej szkole. Fińscy nauczyciele kładą duży nacisk na rozwijanie kompetencji miękkich uczniów, a ich system oceniania bazuje na indywidualnym rozwoju, a nie na porównywaniu wyników. W szkołach panuje atmosfera współpracy i wzajemnego wsparcia, a uczniowie mają możliwość uczenia się we własnym tempie, co prowadzi do większej motywacji i satysfakcji z nauki. Szczególnie inspirujące było podejście do nauki oparte na praktycznym działaniu. Uczniowie w Finlandii nie są jedynie odbiorcami wiedzy, lecz aktywnie uczestniczą w procesie jej zdobywania poprzez projekty, eksperymenty i pracę w grupach. Nauczyciele pełnią rolę przewodników, a nie kontrolerów, co sprawia, że uczniowie uczą się odpowiedzialności i samodzielności. Duże znaczenie ma również równowaga między życiem szkolnym a prywatnym, a czas spędzany w szkole jest efektywnie wykorzystywany, dzięki czemu uczniowie nie są przeciążeni nauką. Mam zamiar wykorzystać zdobyte kompetencje, aby jeszcze skuteczniej angażować uczniów w naukę i zapewniać im przestrzeń do rozwijania się w atmosferze szacunku i wzajemnego zaufania.
Udział w LIFE2025 był dla mnie inspiracją do dalszego rozwoju zawodowego i potwierdzeniem, że warto szukać nowych sposobów na ulepszanie edukacji. Jestem przekonany, że zdobyta wiedza i umiejętności pozwolą mi jeszcze lepiej wspierać naszych uczniów w ich drodze do sukcesu.
#Erasmuspluske #Finland2025ke #Erasmusplus
Archiwa
Kategorie
Archiwa
Recent Post
Categories
Meta
Calendar